2015. szeptember 4., péntek

Lekvárfőzés agaragarral

Remélem mindenki szuper hidratált a leves recepteknek köszönhetően:) A mai posztban végre fordul a kocka és a lekvárfőzésé a főszerep.



Idén bővelkedünk a mézédes ringlószilvában. Szedés közben többször is kénytelen vagyok minőségellenőrzést tartani, olyan az illata, hogy nem tudom visszafogni magam. És akkor az ízéről még nem is beszéltem. Remek dolog, hogy hosszabb távra is el lehet raktározni őket, és nem is bonyolult a kivitelezés. Ha a lekvárfőzésről az egész napos ácsorgás és kevergetés képe jelenik meg előtted, ne izgulj. Az egész szervezés kérdése és egy praktikus hozzávalóé, ami nem más mint az agar agar. Az alga nemcsak sűrít, hanem tartósít is egyben. 

A mi esetünkben délelőtt történt a szedés és a logisztika. Ebéd után gyors átöblítés + magozás, agar agarral rottyantás és délutánra már száraz dunsztban álltak a lekvárok.  

Bármilyen gyümölcsöt lehet használni. Az általános adagolás 1 kg gyümölcshöz egy kiskanál agar agar. Én szeretem ha darabos a lekvár, de aki a sima változatot kedveli, az agaragar hozzáadása előtt turmixolhat egyet rajta. A végső állagot kihűlés után kapja a lekvár.

Az én receptem a következőképpen alakult:

- 2,5 kg szilva
- 2,5 deci agavészirup
- 1 citrom leve
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk vaníliapor


A demonstrációs videót pedig a youtube csatornánkon találod.




Sok sikert!

Üdv,

Bogi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése