2015. május 3., vasárnap

Wakamés csalánleves

Május hónap első napja majálisozás helyett nálam kertészkedéssel telt. Mindig is motoszkált bennem a gondolat, hogy ki kellene próbálni a csalánlevest. Amint megláttam a szép zöld idei hajtásokat nem haboztam és szedtem egy csokorral.



Szabó Gyuri bácsi is azt írja a könyvében, hogy a május eleji csalán a legjobb hatású.  A vért és az egész szervezetet tisztítja. Igen, még mindig méregtelenítünk :)

Hazaérve iziben nekiláttam a csalánleves összeállításának. Kevés vöröshagyma, wakame, hogy fokozzuk a hatékonyságot, miso paszta... Mivel nem tudtam, hogy mennyire lesz erős a csalán íze, olyan fűszert kerestem, ami karaktert és kellemes aromát kölcsönöz a végeredménynek. Így esett a választásom a kardamomra. Teli találat.




Hozzávalók:

- 1 csokor friss csalán (kb. 50gr)
- 5 gr száraz wakame alga
- 1/2 fej vöröshagyma
- 1 púpozott tk miso krém (shiromisot használtam)
- csipet őrölt kardamommag
- himalájasó
- extraszűzolivaolaj
- 1 liter víz


Elkészítés:

A hagymát apróra vágjuk és megpirítjuk egy kevés olivaolajon. Hozzáadjuk az átmosott csalánt és a száraz wakamét, majd felöntjük vízzel. Sózzuk és kardamommal izesítjük. Fél óra főzés elteltével botmixerrel pürésítjük. A teáskanál miso krémet először egy kevés csalánlevessel elkeverjük, majd hozzáöntjük a leveshez. A misot nem szabad rotyogtatni. Egy fermentált szójapasztáról van szó, amit mindig a főzés végén adunk az ételhez, hogy a benne lévő aminosavak és élő enzimek minél kevésbé károsodjanak.
Pár csepp olivaolajjal és gomasio-val (tört szezámmag) tálaltam.



Kicsit tartottam tőle, hogy megeszi-e a párom, de nem hagyott a tányér alján egy cseppet sem :) Legközelebb duplázni fogom a csalán mennyiségét, mert elég híg leveske lett, bár indulónak tökéletes. Próbáljátok ki, megéri!

Üdv, 
Bogi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése